+420 731 281 840 | info@sharane.cz

Vzdělávání, inspirace, sdílení: 
manažerský rozvoj, marketing, HRM

+420 731 281 840 | info@sharane.cz

Vzdělávání, inspirace, sdílení:
manažerský rozvoj, marketing, HRM

Různé úrovně marketingu

Střípky z praxe

Zjednodušeně se dá říci, že marketing dělá každý. Již způsob, jakým podnikatel/firma komunikuje se zákazníky, partnery, zaměstnanci, dodavateli atd., je forma marketingu. Otázkou spíš tedy je, jakou konkrétní podobu marketingu daná firma či osoba potřebuje. A to by měl být ten hlavní úkol marketérů – poznat to a podle toho vybrat vhodné marketingové nástroje.

Zpravidla se v B2B setkávám se třemi úrovněmi marketingu:

  • První úroveň
    – byznys funguje na doporučení, přes dlouhodobé kontakty, stabilní partnerství, specifický produkt apod. Zpravidla tedy stačí základní marketing (definice image, vize, cíle, tón komunikace, firemní tiskoviny, web…)
  • Druhá úroveň
    – situace velmi podobná první úrovni (funguje obchod, doporučení, vazby, kvalitní produkty a služby atd.), ale firma vnímá, že to není trvale udržitelné, ví, že si potřebuje pomocí marketingu postupně budovat značku a upevňovat svoji pozici. Kromě kvalitního základu je potřeba více strategicky a konzistentně komunikovat – šířit smysluplný obsah, detailněji pracovat s databází zákazníků/klientů, referencemi, dělit se o know-how apod.
  • Třetí úroveň
    – zde se plánovaný růst nebo udržení vybudované pozice bez propracovaného marketingu neobejde. Zase musí být kvalitní základ, strategická komunikace, aby se vyplatilo např. investovat do PR, vlastních eventů, reklamy atd. Stručně řečeno by se dalo říci, že se dané marketingové nástroje „vytěžují na maximum“.

Ať už se podnikatel/firma nachází v jakékoli úrovni, vždy je potřeba mít kvalitní základy, na kterých se dá stavět.

Eva Havelková
Eva Havelková
Odborný garant tématu
• marketingová konzultantka od roku 2012
• vedení a koordinace projektů od návrhu až po realizaci
• definice značky (brandu), komunikační strategie
• tvorba www, tiskovin, online marketing, copywriting
• strategie reklamních kampaní

Detail nabízených služeb: Marketing | Interní komunikace

Sdílet článek s přáteli:

Máte zájem o novinky?

Připojte se k odběru a dostávejte nejnovější zprávy od našeho týmu




    Chcete se dozvědět více?

    Neváhejte nás kontaktovat