Měnit B2B marketing je proces i na několik měsíců
Mezi dva hlavní důvody, proč se firma rozhodne měnit marketing, patří:
- Uvědomují si, že ho řeší nahodile a že to ovlivňuje výsledky a rozvoj.
- Ví, že se chtějí konkrétně někam posunout a bez strategického marketingu to nepůjde.
Začít měnit marketing je ale dlouhodobý proces, který trvá i několik měsíců. Proto je potřeba začít včas a bez očekávání závratných a rychlých změn.
Změny se dají dělat pouze s výrazným zapojením firmy.
Jak vypadá proces u B2B marketingu menší/střední firmy:
- Marketingový audit
– Lze jej dělat v různém rozsahu, ale i základní rámcový audit se ve spolupráci s klientem tvoří zhruba 3 až 4 týdny.
– Výsledkem je pohled na aktuální stav marketingu, image firmy, ukáže vhled do rozvoje/změn marketingu… - Zahájení procesu změny
– Na základě auditu se vytvoří konkrétní postup včetně orientačního rozpočtu.
– Dle možností se plánuje, v jakém čase lze změny realizovat. Někdy je nutné proces rozdělit do více fází, protože mnohé kroky na sebe logiky navazují. Jsou ale i kroky, které lze dělat současně. To záleží zejména na časových kapacitách klienta. Zda rychle poskytuje zpětnou vazbu, dodává podklady a dělá korektury. Je to individuální. - Zavedení změn do praxe
– Vždy se aktualizuje image, směr, vize. Na to navazuje většinou úprava/změna webu, plánování obsahové strategie, revize tiskovin, nastavování nových nástrojů, revize působení firmy na sociálních sítích, komunikace a podpora obchodního oddělení…)
– Než se toto nastaví, „zaběhne“ a stane přirozenou součástí firmy, trvá to 3 až 6 měsíců. - Hodnocení, měření, kontrola
– Některé parametry je možné hodnotit dříve, ale většinu lze měřit až po kontinuálním používáním nových věcí v praxi (což trvá tak 3 až 6 měsíců).
Celkově se tedy různé změny a první výsledky dějí v řádu půl roku až rok.
Marketingu je potřeba věnovat čas, být vytrvalý a konzistentní, jinak fungovat nebude.