+420 731 281 840 | info@sharane.cz

Vzdělávání, inspirace, sdílení: 
manažerský rozvoj, marketing, HRM

+420 731 281 840 | info@sharane.cz

Vzdělávání, inspirace, sdílení:
manažerský rozvoj, marketing, HRM

Měnit B2B marketing je proces i na několik měsíců

Střípky z praxe

Mezi dva hlavní důvody, proč se firma rozhodne měnit marketing, patří:

  1. Uvědomují si, že ho řeší nahodile a že to ovlivňuje výsledky a rozvoj.
  2. Ví, že se chtějí konkrétně někam posunout a bez strategického marketingu to nepůjde.

Začít měnit marketing je ale dlouhodobý proces, který trvá i několik měsíců. Proto je potřeba začít včas a bez očekávání závratných a rychlých změn.

Změny se dají dělat pouze s výrazným zapojením firmy.

Jak vypadá proces u B2B marketingu menší/střední firmy:

  1. Marketingový audit
    – Lze jej dělat v různém rozsahu, ale i základní rámcový audit se ve spolupráci s klientem tvoří zhruba 3 až 4 týdny.
    – Výsledkem je pohled na aktuální stav marketingu, image firmy, ukáže vhled do rozvoje/změn marketingu…
  2. Zahájení procesu změny
    – Na základě auditu se vytvoří konkrétní postup včetně orientačního rozpočtu.
    – Dle možností se plánuje, v jakém čase lze změny realizovat. Někdy je nutné proces rozdělit do více fází, protože mnohé kroky na sebe logiky navazují. Jsou ale i kroky, které lze dělat současně. To záleží zejména na časových kapacitách klienta. Zda rychle poskytuje zpětnou vazbu, dodává podklady a dělá korektury. Je to individuální.
  3. Zavedení změn do praxe
    – Vždy se aktualizuje image, směr, vize. Na to navazuje většinou úprava/změna webu, plánování obsahové strategie, revize tiskovin, nastavování nových nástrojů, revize působení firmy na sociálních sítích, komunikace a podpora obchodního oddělení…)
    – Než se toto nastaví, „zaběhne“ a stane přirozenou součástí firmy, trvá to 3 až 6 měsíců.
  4. Hodnocení, měření, kontrola
    – Některé parametry je možné hodnotit dříve, ale většinu lze měřit až po kontinuálním používáním nových věcí v praxi (což trvá tak 3 až 6 měsíců).

Celkově se tedy různé změny a první výsledky dějí v řádu půl roku až rok.


Marketingu je potřeba věnovat čas, být vytrvalý a konzistentní, jinak fungovat nebude.

Eva Havelková
Eva Havelková
Odborný garant tématu
• marketingová konzultantka od roku 2012
• vedení a koordinace projektů od návrhu až po realizaci
• definice značky (brandu), komunikační strategie
• tvorba www, tiskovin, online marketing, copywriting
• strategie reklamních kampaní

Detail nabízených služeb: Marketing | Interní komunikace

Sdílet článek s přáteli:

Máte zájem o novinky?

Připojte se k odběru a dostávejte nejnovější zprávy od našeho týmu




    Chcete se dozvědět více?

    Neváhejte nás kontaktovat