Proč je značka věčné a důležité téma?
Řešit značku/image firmy považuji za velmi zásadní oblast marketingu. Je to něco, co tvoří vaši identitu. Je to způsob, jakým komunikujete, jak se projevujete, co je pro vás důležité, jak chcete být vnímáni atd. Není ale vůbec snadné si to definovat a dlouhodobě se tím řídit. Navíc čím více lidí ve firmě je, tím náročnější je držet kompaktní image – speciálně v B2B, který je hodně o osobním prodeji.
Jsou období, kdy podnikání funguje i bez zásadní definice značky, ale dříve či později to „dožene každého“.
Značka se ovšem neřeší jen na začátku podnikání, ale také v průběhu času.
Jsou to situace, kdy firma řeší růst, stagnaci, potřebu změny, hledá příčiny problémů…V těchto situacích je potřeba se vrátit k jádru – značce.
Co dále mění a ovlivňuje vaši značku?
- Trh, který se v čase mění.
Co vám fungovalo před několika lety již nemusí fungovat dnes. - Lidé ve firmě.
Nezapomínejte v rámci interní komunikace pracovat na předávání značky. - Zkušenosti, vývoj, praxe.
Jako firma se měníte, vyvíjíte. Značka by měla růst spolu s vámi. - Potřebujete být pro potenciální zákazníky srozumitelní?
Abyste byli rozpoznatelní v rámci konkurence, definujete si svou značku. - Plánujete marketingové aktivity?
Mějte značku a používejte ji v komunikaci, jinak marketing dost pravděpodobně fungovat nebude.
Jsou situace, kdy si stačí definovat základní charakteristiky a bude to fungovat. Občas je ale potřeba jít více do hloubky. V tomto případě pak spojujeme síly s kolegyní Šárkou Chládkovou v rámci Sharane.