+420 731 281 840 | info@sharane.cz

Vzdělávání, inspirace, sdílení: 
manažerský rozvoj, marketing, HRM

+420 731 281 840 | info@sharane.cz

Vzdělávání, inspirace, sdílení:
manažerský rozvoj, marketing, HRM

Plusy/mínusy spolupráce s marketingovým konzultantem

Střípky z praxe

Způsobů řízení marketingu ve firmě je mnoho. Univerzální rada, jak kombinovat interní oddělení, agenturu, specialisty nebo externího marketingového manažera, jednoduše není. Vždy bude záležet na tom, v jaké fázi rozvoje se firma nachází, na jakém trhu se pohybuje, jaké má ambice, finanční a personální možnosti a mnoho dalšího.

Jsem externí marketingová konzultantka a sama se pohybuji ve více modelech spolupráce.

Nejčastěji řeším tuto situaci:

  • Firma nemá vlastní marketingové oddělení. Taktické/strategické věci řeší jednatel/někdo z TOP managementu a plnění marketingových činností zadávají lidem z různých oddělení nebo dalším externím specialistům (úzce zaměřených na danou oblast).
  • Ve firmě chybí někdo, kdo by marketing pojal komplexně, naplánovat strategii/taktiku, koordinoval další specialisty a řídil komunikaci mezi firmou a dodavateli.

Jelikož nic není jen dobré či špatné, i tento model skýtá řadu výhod, ale také náročných situací, které v praxi zažívám.  

Přínosy spolupráce:

  • Nezaujatý pohled na aktuální stav marketingu.
  • Získáte specialistu na dohodnutý čas, který opravdu potřebujete.
  • Externí člověk a jeho tým přinesou zkušenosti z jiných oborů, firem a oblastí.
  • Náklady na marketing korigujete dle předem dohodnutých úkonů.
  • Postupně poznáváte a nastavujete jednotlivé činnosti.
  • Vytvoříte si v marketingu směr, ve kterém pak můžete pokračovat.
  • Postupem času poznáte, zda se vám více vyplatí si najmout interního člověka, pokračovat ve spolupráci s externistou, začít spolupracovat s agenturou nebo dílčími specialisty.

Náročná oblast spolupráce:

  • Pokud dosud marketing nebyl jako priorita, není snadné dát procesu důležitost.
  • Zpočátku je změna hodně intenzivní. Není snadné udržet pozornost.
  • Mnoho věcí v marketingu vyžaduje čas. Být trpělivý také bývá těžké.
  • Komunikace je mnohdy náročnější. Jde více do hloubky, protože externista „nežije atmosféru“ firmy.
  • Důležitá je důvěra. Jsou informace, které firma odkrývá postupně. Některé činnosti to může zbrzdit nebo ovlivnit.

Žádný nový proces, spolupráce či změna neplyne jen hladce. Na druhou stranu můžete hodně získat – jiný marketing, nový úhel pohledu, inspiraci, zkušenosti, výsledky…

Eva Havelková
Eva Havelková
Odborný garant tématu
• marketingová konzultantka od roku 2012
• vedení a koordinace projektů od návrhu až po realizaci
• definice značky (brandu), komunikační strategie
• tvorba www, tiskovin, online marketing, copywriting
• strategie reklamních kampaní

Detail nabízených služeb: Marketing | Interní komunikace

Sdílet článek s přáteli:

Máte zájem o novinky?

Připojte se k odběru a dostávejte nejnovější zprávy od našeho týmu




    Chcete se dozvědět více?

    Neváhejte nás kontaktovat