+420 731 281 840 | info@sharane.cz

Vzdělávání, inspirace, sdílení: 
manažerský rozvoj, marketing, HRM

+420 731 281 840 | info@sharane.cz

Vzdělávání, inspirace, sdílení:
manažerský rozvoj, marketing, HRM

Jak „lidský faktor” ovlivňuje plnění marketingového plánu

Střípky z praxe

Poté, co si s klientem určíme směřování marketingu, nastává období realizace konkrétních činností. Je to nejvíce proměnlivá část celého procesu, která se bez flexibilního přístupu neobejde.

Jedna velká oblast, která z mého pohledu ovlivňuje plnění plánu, je způsob komunikace, osobního nastavení a přístupu lidí, kteří se na realizaci podílí. V momentě, kdy to narušuje plán a dohodnuté kroky, je potřeba na to reagovat a hledat způsoby, jak se vrátit na určenou cestu.

S čím se často potkávám:

Čas a termíny

Rozdílný pohled na priority a individuální „boj“ s časem nastane vždy. Pokud se to děje příliš často, musí se vyhodnotit, jak moc mají tyto výkyvy vliv na cíle, co s tím lze dělat a jak s tím dále pracovat.

Změna zainteresovaných lidí

Plán zpravidla tvoří úzká skupina lidí. Pokud se kdokoli v týmu změní, vždy přijde s dalším úhlem pohledu. Je to v pořádku, ale je nutné ho zasvětit do původního procesu, aby se případné aktualizace řešily v daných souvislostech.

Nepochopení/nepřijetí plánu

Pokud marketingový plán nepřijme podstatná část lidí ve firmě, nikdy nebude úplně fungovat. Je potřeba jeho smysl předat dál, a to nejen jednorázově, ale je dobré se o něm bavit i v průběhu času. V případě B2B je prioritou komunikovat aktivity ve spolupráci s obchodním oddělením.

Očekávání × realita

Něco skutečně udělat je samozřejmě náročnější, než si něco naplánovat. Pokud jde o nové věci, začnou vyplouvat na povrch obavy, strach z reakcí, odmítnutí něco udělat… Většinou se to děje u zavádění nových nástrojů, tvorby obsahu, zapojení lidí do komunikace firmy apod. V tomto případě se musí hledat, kde je možné „uhnout“, kde bude stačit si něco více vysvětlit, pomoci, dopřát si čas.

Vytrvalost

V případě zavádění změn, které jsou více vidět, vnímám u klientů mnohem větší motivaci a nadšení, než když dojde na plnění dlouhodobých cílů. A to je na plánu to nejtěžší. Uvědomit si, že je potřeba jít postupně krok za krokem. A vydržet to. Z pohledu dlouhodobé komunikace ovšem jinou cestu neznám.

Pokud je pro úspěšné plnění marketingového plánu podstatné přijetí a pochopení kroků lidmi, je potřeba zapojit do procesu i odborníky na firemní komunikaci. V tomto případě tvoříme společný „tandem“ s Šárkou Chládkovou.

Eva Havelková
Eva Havelková
Odborný garant tématu
• marketingová konzultantka od roku 2012
• vedení a koordinace projektů od návrhu až po realizaci
• definice značky (brandu), komunikační strategie
• tvorba www, tiskovin, online marketing, copywriting
• strategie reklamních kampaní

Detail nabízených služeb: Marketing | Interní komunikace

Sdílet článek s přáteli:

Máte zájem o novinky?

Připojte se k odběru a dostávejte nejnovější zprávy od našeho týmu




    Chcete se dozvědět více?

    Neváhejte nás kontaktovat