Proč stejný marketing nikdy nebude fungovat stejně?
Protože nelze nastavit totožné podmínky. Ani u podobných firem. Případové studie a příběhy z praxe jsou sice důležitou a zajímavou inspirací, ale nejedná se o návody, jak něco dělat.
10 vybraných faktorů, které výrazně ovlivňují marketing:
- Vedení společnosti – typ osobnosti/osobností v TOP managementu
- Odlišné pohledy na význam a vliv marketingu
- Rozpočet
- Různé způsoby získávání zákazníků – především obor firmy, ve kterém působí, její historie, typy zákazníků, kompetence obchodníků, interní komunikace, síla doporučení atd.
- Používání dostupných marketingových nástrojů – nastavených systematicky nebo pouze nahodile
- Technické faktory – např. limity v podobě aplikací a systémů nařízených mateřskou společností, zaběhlé systémy, které se špatně mění na nové atd., nebo naopak investice do nových systémů a vzdělávání
- Počet lidí starajících se o marketingové činnosti včetně určení konkrétních kompetencí
- Individuální nastavení lidí ve firmě, jejich postoj k marketingu, ať už pozitivní či negativní
- Čas a motivace
- A nakonec především trpělivost a vůle něco měnit a v těchto změnách vytrvat
Různé vstupy → individuální nastavení → individuální spolupráce → individuální výsledky