+420 731 281 840 | info@sharane.cz

Vzdělávání, inspirace, sdílení: 
manažerský rozvoj, marketing, HRM

+420 731 281 840 | info@sharane.cz

Vzdělávání, inspirace, sdílení:
manažerský rozvoj, marketing, HRM

Má váš marketing „styčnou osobu“?

Střípky z praxe

Čím je šíře záběru marketingu větší, tím více lidí se na činnostech podílí (interní lidé a externí dodavatelé). To je běžná praxe. Na tom není nic neobvyklého. Ale je třeba zpozornět v případě, kdy chybí jedna konkrétní osoba/určený tým, který dohlíží na jednotlivé činnosti tak, aby byly v souladu s image firmy.

Pokud má totiž marketing fungovat, musí být jeho výstupy v rámci image kompaktní.


Nemyslím tím jen vizuální formu, ale tu hodnotovou, subjektivní, emotivní… Image, která se odráží v tónu komunikace (psaném i mluveném projevu), v tématech, kterým se společnost věnuje, názorech, které se šíří ven. A to není něco, co lze někomu vysvětlit během pár minut.

Nejdůležitější část v počátku mé spolupráce s klientem je pochopit, kdo jsou, čemu se věnují a proč, co je pro ně důležité. Jak působí v rámci konkurence. Jejich image je třeba správně navnímat. Tento čas je z mého pohledu nezbytně nutný. Je ovšem pochopitelné, že stejné množství času tomu nebudou věnovat všichni dílčí dodavatelé dalších služeb – např. SEO a PPC specialita, grafik, PR agentura, copywriter, vývojář webu apod. Přesto jejich výstupy musí být v souladu s definovanou image.

A přesně tady je prostor pro jednoho stěžejního člověka/případně určeného týmu, kteří jsou sladění a jsou schopni korigovat a předkládat všechny výstupy vedení tak, aby byly v souladu s image firmy.

Máte-li tedy více dodavatelů/pracovníků v oblasti marketingu, vždy si definujte někoho, který propojí a zkoordinuje všechny marketingové aktivity v jeden funkční celek.

Eva Havelková
Eva Havelková
Odborný garant tématu
• marketingová konzultantka od roku 2012
• vedení a koordinace projektů od návrhu až po realizaci
• definice značky (brandu), komunikační strategie
• tvorba www, tiskovin, online marketing, copywriting
• strategie reklamních kampaní

Detail nabízených služeb: Marketing | Interní komunikace

Sdílet článek s přáteli:

Máte zájem o novinky?

Připojte se k odběru a dostávejte nejnovější zprávy od našeho týmu




    Chcete se dozvědět více?

    Neváhejte nás kontaktovat