+420 731 281 840 | info@sharane.cz

Vzdělávání, inspirace, sdílení: 
manažerský rozvoj, marketing, HRM

+420 731 281 840 | info@sharane.cz

Vzdělávání, inspirace, sdílení:
manažerský rozvoj, marketing, HRM

Jak nižší rozpočet ovlivní marketing?

Střípky z praxe

Rozpočet je (bez diskuze) jedno z nejzásadnějších kritérií, jak bude konečný marketing firmy vypadat.
Skládá se z množství času a energie, které jste ochotni do marketingu věnovat vy a ostatní lidé ve firmě, a částky, kterou můžete vyčlenit na marketingové činnosti a specialisty.
Čím méně objemu peněz na marketing máte, tím více se musíte do činností zapojit vy osobně. A tím více musíte systematicky, dlouhodobě a s trpělivostí pracovat. A čekat, až se požadované výsledky dostaví. Je velmi důležité začít řešit marketing včas.

Konkrétní činnosti a situace:

  • Zpracování marketingové strategie – musí být vždy, ale existuje různá úroveň detailů, které se řeší
  • Zapojování komunikačních kanálů – děje se tak postupně a podle priorit
  • Klade se větší důraz na obsahový marketing – tvorba hodnotného a konzistentního obsahu
  • Více se zapojují do správy marketingových nástrojů interní lidé
  • Zpracování webu – open source řešení × kódování webu na míru × kombinace
  • Měření a hodnocení – vybere se jen to klíčové, postupně se mohou přidat další cíle a případně placené nástroje
  • Redukce nebo úprava firemních materiálů – tisk × elektronická verze × šablony
  • Množství eventů – aktivní × pasivní účast firmy
  • Využití různých forem placené reklamy dle možností
  • Menší prostor pro průzkumy a testování

I s nižším rozpočtem se dá dělat kvalitní marketing. Důležitá je systematická práce, konzistentnost a trpělivost.  

Eva Havelková
Eva Havelková
Odborný garant tématu
• marketingová konzultantka od roku 2012
• vedení a koordinace projektů od návrhu až po realizaci
• definice značky (brandu), komunikační strategie
• tvorba www, tiskovin, online marketing, copywriting
• strategie reklamních kampaní

Detail nabízených služeb: Marketing | Interní komunikace

Sdílet článek s přáteli:

Máte zájem o novinky?

Připojte se k odběru a dostávejte nejnovější zprávy od našeho týmu




    Chcete se dozvědět více?

    Neváhejte nás kontaktovat