Jak nižší rozpočet ovlivní marketing?

Rozpočet je (bez diskuze) jedno z nejzásadnějších kritérií, jak bude konečný marketing firmy vypadat.
Skládá se z množství času a energie, které jste ochotni do marketingu věnovat vy a ostatní lidé ve firmě, a částky, kterou můžete vyčlenit na marketingové činnosti a specialisty.
Čím méně objemu peněz na marketing máte, tím více se musíte do činností zapojit vy osobně. A tím více musíte systematicky, dlouhodobě a s trpělivostí pracovat. A čekat, až se požadované výsledky dostaví. Je velmi důležité začít řešit marketing včas.
Konkrétní činnosti a situace:
- Zpracování marketingové strategie – musí být vždy, ale existuje různá úroveň detailů, které se řeší
- Zapojování komunikačních kanálů – děje se tak postupně a podle priorit
- Klade se větší důraz na obsahový marketing – tvorba hodnotného a konzistentního obsahu
- Více se zapojují do správy marketingových nástrojů interní lidé
- Zpracování webu – open source řešení × kódování webu na míru × kombinace
- Měření a hodnocení – vybere se jen to klíčové, postupně se mohou přidat další cíle a případně placené nástroje
- Redukce nebo úprava firemních materiálů – tisk × elektronická verze × šablony
- Množství eventů – aktivní × pasivní účast firmy
- Využití různých forem placené reklamy dle možností
- Menší prostor pro průzkumy a testování
I s nižším rozpočtem se dá dělat kvalitní marketing. Důležitá je systematická práce, konzistentnost a trpělivost.