Má váš marketing „styčnou osobu“?
Čím je šíře záběru marketingu větší, tím více lidí se na činnostech podílí (interní lidé a externí dodavatelé). To je běžná praxe. Na tom není nic neobvyklého. Ale je třeba zpozornět v případě, kdy chybí jedna konkrétní osoba/určený tým, který dohlíží na jednotlivé činnosti tak, aby byly v souladu s image firmy.
Pokud má totiž marketing fungovat, musí být jeho výstupy v rámci image kompaktní.
Nemyslím tím jen vizuální formu, ale tu hodnotovou, subjektivní, emotivní… Image, která se odráží v tónu komunikace (psaném i mluveném projevu), v tématech, kterým se společnost věnuje, názorech, které se šíří ven. A to není něco, co lze někomu vysvětlit během pár minut.
Nejdůležitější část v počátku mé spolupráce s klientem je pochopit, kdo jsou, čemu se věnují a proč, co je pro ně důležité. Jak působí v rámci konkurence. Jejich image je třeba správně navnímat. Tento čas je z mého pohledu nezbytně nutný. Je ovšem pochopitelné, že stejné množství času tomu nebudou věnovat všichni dílčí dodavatelé dalších služeb – např. SEO a PPC specialita, grafik, PR agentura, copywriter, vývojář webu apod. Přesto jejich výstupy musí být v souladu s definovanou image.
A přesně tady je prostor pro jednoho stěžejního člověka/případně určeného týmu, kteří jsou sladění a jsou schopni korigovat a předkládat všechny výstupy vedení tak, aby byly v souladu s image firmy.
Máte-li tedy více dodavatelů/pracovníků v oblasti marketingu, vždy si definujte někoho, který propojí a zkoordinuje všechny marketingové aktivity v jeden funkční celek.